نکته ای کوتاه درباره رشته فناوری اطلاعات

بعضی از دانشجویان رشته مهندسی فناوری اطلاعات و بسیاری از مردم بر این باورند که شما در رشته فناوری اطلاعات همه چیز میخوانید اما چیزی یاد نمیگیرید!!!دلیل این حرف آنها هم این است که چون این رشته به نوعی رشته ای میان رشته های مهندسی نرم افزار ،سخت افزار و مدیریت است فایده ای ندارد که این حرف باعث دلسردی بسیاری از علاقه مندان و دانشجویان این رشته شده است.
اما به نظر من تمام مشکل از رشته نیست بلکه با توجه به جدید بودن این رشته در ایران مشکل از آموزش ما و کمبود اساتیدی است که بتوانند مباحث مدیریتی این رشته را به صورت کامپیوتری و بالعکس تدریس کنند زیرا اکثر مدرسان این رشته یا کامپیوتریهای قوی و یا مدیران خوب هستند اما مدرسانی که بتوانند هردوی آن را با هم و کاربردی تدریس کنند کم است.جالب اینجاست که شنیدم در دانشگاهی در درس مبانی فناوری اطلاعات مباحث کامپیوتری توسط یک استاد و مباحث مدیریتی توسط استادی دیگر تدریس میشود!!!

برچسب‌ها: ,

6 پاسخ to “نکته ای کوتاه درباره رشته فناوری اطلاعات”

  1. کمر باریک Says:

    کمکم می کنید یک قالب خوب مثل شما داشته باشم؟

  2. payadesign Says:

    دانلود فیلم با لینک مستقیم
    http://www.payadesign.ir/Movie

  3. رضا Says:

    درست مي گي ما در حال حاظر در اين رشته استاد كافي نداريم و در بعضي دانشگاهها به جاي استادان فناوري اطلاعات اط استادان نرم افزار استفاده مي شود ولي ما بايد در اين رشته دانشجو داشته باشيم تا نسل بعدي بدون استاد نباشند .

  4. حدیث پیرناظری Says:

    من در دانشگاه علمی کاربردی اصفهان درس می خوونم که مدیر گروه ما سال پیش مدیر گروه نرم افزاریا بوده و نخواسته باشم بی ادبی کنم تقریبا از رشته آی تی هیچی حالیش نیست و یه استادی که می فهمه این رشته چیه و خودش در خارج از کشور تو این رشته تحصیل کرده رو مدیر گروه آی سی تی ها کردن…منظورم اینه که به خاطر اینکه بعضی از استادای قدیمی بی کار نباشن یه کاری کردن که نه اونا از نون خوردن بیفتن و نه ما چیزی یاد نگیریم.با تشکر………. همین

  5. مینا Says:

    سلام من فوق دیپلم نرم افزار هستم و می خوام اگه کارشناسی ناپیوسته قبول نشدم ای تی شرکت کنم و اطلاعاتی در این مورد ندارم نمی دونم کسی می تونه کمکم کنه یا اینکه تمام تلاشم و داشته باشم تا همین رشته رو ادامه بدم با اینکه برنامه نویسی من تو دانشگاه خوب بود ولی هیچ علاقه ای به این رشته ندارم هیچ تنوعی که به من انگیزه بده برای ادامه نداره

  6. رسول Says:

    ای بابا به هزار امید رفتم دانشگاه علمی کاربردی درس بخونم و واقعا هم میخوندم ولی همیشه از این که نمرات واقعی را نمیداد ند ناراحت بودم البته بنده که اینا میگم همه نمراتم 20 بودند ولی باز ناراضی بودم تا اینکه روزی فهمیدم رییس دانشگاه تا به حال هیچ سر و کاری با علم نداشته و از ان به بعد درس نخواندم (رییس که این باشد از استادها انتظاری نمیرود)

پاسخی بگذارید

